Γραφτείτε συνδρομητής!

Γραφτείτε συνδρομητής!

Γραφτείτε συνδρομητής!

Slide background
Slide background

5ζησε στά χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Κωνσταντίνου τοῦ Κοπρώνυμου (741 μ.Χ.).
Οἱ γονεῖς της, Στρατήγιος καί Φεβρωνία, διακρίνονταν γιά τήν εὐσέβειά τους καί μέ ὅμοιο τρόπο ἀνέθρεψαν καί τή θυγατέρα τους. Ἡ Ἀνθοῦσα, παρ’ ὅλες τίς προτάσεις γιά γάμο πού δεχόταν, ἐκδήλωσε ἀπό τήν ἀρχή σταθερά τήν θέλησή της. Ἔτσι, ὅταν πέθαναν οἱ γονεῖς της, ἔμεινε παρθένος καί ἀφιέρωσε τήν περιουσία της σέ φιλανθρωπικούς καί ἱερούς σκοπούς.
Στήν Ἀνθοῦσα, ὀφείλεται ἡ ἀνέγερση δυό μονῶν. Αὐτή τοῦ Μαντινέου μέ ναό ἀφιερωμένο στήν Ἁγία Ἄννα καί αὐτή τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, πού χρησιμοποιήθηκε ὡς γυναικεία Μονή.

Ὅταν ἀπό τόν αὐτοκράτορα Κωνσταντῖνο Κοπρώνυμο διατάχθηκε σκληρός διωγμός κατά τῶν ἁγίων εἰκόνων καί τῶν ὑποστηρικτῶν τους, τό μοναστήρι τῆς Ὁσίας Ἀνθοῦσας, ὑπῆρξε ἀπό τά πιό ἔνθερμα κέντρα τῆς Ὀρθοδοξίας.
Γιά τό λόγο αὐτό ἡ Ὁσία, ἀρχικά διώχθηκε καί βασανίστηκε. Ὅμως, ὅταν προέβλεψε ὅτι ἡ ἄρρωστη βασίλισσα θά διέφευγε τό θάνατο καί θά γεννοῦσε δίδυμα, ἀγαπήθηκε πολύ ἀπ’ αὐτήν, μέ ἀποτέλεσμα νά κερδίσει τήν ὑποστήριξή της γιά τήν ἴδια καί τό μοναστήρι της. Ἔτσι, ἡ Ὁσία Ἀνθοῦσα έζησε ἀδιατάρακτα τό ὑπόλοιπο τοῦ βίου της καί ἀπεβίωσε εἰρηνικά.

Πηγή: http://www.synaxarion.gr/gr/index.aspx

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τόν συνάναρχον λόγον.
Φερωνύμως ὡς δένδρον σεμνή ἐξήνθησας, ἐν διεξόδοις ὑδάτων τῶν τῆς ἀσκήσεως, καί προσήγαγες ἡμῖν καρπόν οὐράνιον, ὁμολογίας ἱερᾶς, καί ὁσίων ἀρετῶν, Ἀνθοῦσα Ὁσία Μῆτερ, καί τῷ Σωτῆρι πρεσβεύεις, ἐλεηθῆναι τάς ψυχάς ἡμῶν.

Κοντάκιον. Ἦχος β’. Τοῖς τῶν αἱμάτων σου.
Τῶν ἀρετῶν σου Ἀνθοῦσα τήν ἄνθησιν, ὁμολογίας ἀγῶσιν ἐφαίδρυνας· ἐντεπυθεν Χριστός σε ἐδόξασεν, θαυματουργίαις ποικίλαις καί χάρισιν, ὁ μόνος ὑπάρχων φιλάνθρωπος.

Μεγαλυνάριον.
Χάριτι Ὁσία ἀσκητικῇ, ἔλαμψας ἐν κόσμῳ καί ἐδόξασας τόν Χριστόν, τῆς ὁμολογίας, τοῖς σκάμμασιν Ἀνθοῦσα· διό ἀντεδοξάσθης, ἀξίως ἔνδοξε.

© Copyright 2023 Καθεδρικός Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού Back To Top

«Πού είναι η ελευθερία που τη χάσαμε στον φιλελευθερισμό; Πού είναι ο γνήσιος φιλελευθερισμός που τον χάσαμε στην ιδιοτέλεια; Πού είναι η αγάπη που την έχουμε χάσει στον ερωτισμό; Και πού είναι ο γνήσιος έρωτας που τον έχουμε χάσει στο σεξ; Και, για να μιλήσω και για εμάς τους θρησκευόμενους: πού είναι η πίστη που την έχουμε χάσει σε μια τυπική θρησκευτικότητα; Και πού είναι η γνήσια θρησκευτικότητα που την έχουμε χάσει σε μια τυπολατρία;

»Μιλάμε για την ελευθερία του ανθρώπου και ουσιαστικά λατρεύουμε την ελευθερία των αγορών. Ανώνυμες ομάδες έχουν κάνει την οικονομία μια λογιστική αξία, την οποία τη χειρίζονται και από ελεύθερα πρόσωπα έχουμε καταντήσει να είμαστε υποψήφιοι υπόδουλοι σε συμφέροντα που δεν τα ξέρουμε. Όλα αυτά είναι μια κρίση ηθική. Μια κρίση αξιών.

»Όταν οι διαιρέσεις, οι αμφιβολίες, οι φόβοι ξεπερνάνε τις όποιες βεβαιότητες, την πίστη, ακόμα και την αγωνιστικότητα, δε μένει παρά η αγάπη και αρχίζουμε να μιλάμε για τον ήλιο, ίσως γιατί ο ήλιος μέσα μας αρχίζει να θαμπώνει... Γόνιμη αμφιβολία; Αναζήτηση; Δεν ξέρω, νομίζω όμως ότι όλοι ψάχνουμε, με τον τρόπο του ο καθένας, το ανέσπερο φως. Με τους πιστούς χριστιανούς είμαστε στον κοινό αγώνα κατά του άκρατου υλισμού και του πλουτισμού ως σκοπού ζωής.»

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος (+25/1/2025)