Γραφτείτε συνδρομητής!

Γραφτείτε συνδρομητής!

Γραφτείτε συνδρομητής!

Slide background
Slide background
images/stories/menu_top/pistaga.jpg#joomlaImage://local-images/stories/menu_top/pistaga.jpg?width=126&height=93
images/stories/menu_top/gamos.jpg#joomlaImage://local-images/stories/menu_top/gamos.jpg?width=126&height=93
images/stories/menu_top/vaptisi.jpg#joomlaImage://local-images/stories/menu_top/vaptisi.jpg?width=126&height=93
images/stories/menu_top/metavivasi.jpg#joomlaImage://local-images/stories/menu_top/metavivasi.jpg?width=126&height=93
images/stories/menu_top/Untitled-1.jpg#joomlaImage://local-images/stories/menu_top/Untitled-1.jpg?width=126&height=93
images/stories/menu_top/katixitika.jpg#joomlaImage://local-images/stories/menu_top/katixitika.jpg?width=126&height=93
images/stories/menu_top/draseis.jpg#joomlaImage://local-images/stories/menu_top/draseis.jpg?width=126&height=93
Image
Image
Image

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

e-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΑΚΡΟΑΣΗ ΚΑΙ ΘΕΑΣΗ

ΕΚΠΟΜΠΗ ΠΕΡΑΣΜΑ

Νυμφιος16ώς έπλασε ο Θεός τον άνθρωπο και πώς κατήντησε ο άνθρωπος τον Θεό.
Ο Θεός μέσα στον παράδεισο της τρυφής έλαβε χώμα από της γης, το έπλασε με τα χέρια Του, το εμψύχωσε με την πνοή Του, το ετίμησε με την εικόνα Του και εποίησε τον άνθρωπο. Ο άνθρωπος επάνω στο όρος του Γολγοθά κατέστησε τον Θεό χωρίς μορφή, χωρίς πνοή, όλον αίμα, όλον πληγές, προσηλωμένο σε ένα ξύλο.
Βλέπω εκεί έναν Αδάμ, καθώς τον έπλασε ο Θεός, έμψυχη εικόνα του Θεού, στεφανωμένον δόξῃ και τιμή, αυτεξούσιο βασιλέα πάντων των υπό τη σελήνη κτισμάτων, στην απόλαυση όλης της επίγειας μακαριότητας. Βλέπω εδώ έναν Ιησού Χριστό, καθώς τον κατέστησε ο άνθρωπος, χωρίς κάλλος, χωρίς είδος ανθρώπου, στεφανωμένο με αγκάθια κατάδικο, άτιμο, εν μέσῳ δύο ληστών, στην αγωνία του πλέον επώδυνου θανάτου.
Συγκρίνω τη μία με την άλλη εικόνα, του Αδάμ στον παράδεισο, του Χριστού στον Σταυρό, και στοχάζομαι: τί ωραίο πλάσμα έκαμαν τον άνθρωπο τα πλουσιόδωρα χέρια του Θεού και τί ελεεινό θέαμα έκαμαν τον Θεό τα παράνομα χέρια των ανθρώπων.
Γνωρίζω εκεί στην πλάση του ανθρώπου ένα έργο, με το οποίο στεφάνωσε όλα του τα έργα ο Θεός. Και γνωρίζω εδώ στο Πάθος του Χριστού μία ανομία, με την οποία επλήρωσε όλες του τις ανομίες ο άνθρωπος.
Ξανοίγω εκεί μιά άπειρη αγάπη του Θεού προς τον άνθρωπο, εδώ μιά άπειρη αχαριστία του ανθρώπου προς τον Θεό, και δεν ξεύρω τί περισσότερο να θαυμάσω ἤ τί περισσότερο να ελέγξω. Τούτο ξεύρω, πως πρέπει να κλάψω και τον Θεό, όπου τόσα έπαθε, και τον άνθρωπο, όπου τόσα τόλμησε. Εγώ δεν ξεχωρίζω τον ένα από τον άλλον στην υπόθεση των δακρύων μου. Διότι, όταν θρηνώ τα Πάθη, απεικάζω την αφορμή των Παθών. Όταν μετρώ τις πληγές, βρίσκω τα χέρια που τις άνοιξαν. Όταν θεωρώ Εκείνον που σταυρώθηκε, θεωρώ και εκείνον που Τον σταύρωσε. Στο θάνατο ενός αδικοφονευμένου Θεού, εγώ ξανοίγω άνθρωπο τον φονέα.

Τούτο είναι, ανάμεσα στα άλλα, το μεγαλύτερο πάθος του Ιησού Χριστού. Τούτο είναι πού Του πλήττει την κεφαλή περισσότερο από τον ακάνθινο στέφανο. Τούτο είναι πού Του κεντά την πλευρά περισσότερο από τη λόγχη. Τούτο είναι που Τον βασανίζει περισσότερο από την προσήλωση (στον Σταυρό). Τούτο είναι που Τον βαραίνει περισσότερο από τον σταυρό. Τούτο είναι που Τον νεκρώνει γρηγορότερα από τον θάνατο: το να βλέπει ως αιτία των παθών Του και του θανάτου Του τον άνθρωπο, το πλάσμα των χειρών Του. Και τούτο έπρεπε να είναι όλη η αφορμή των δακρύων μας, πως εμείς εσταυρώσαμε, εμείς θανατώσαμε τον Θεό μας.

Ηλίας Μηνιάτης (1669 - 1714), δάσκαλος του Γένους, επίσκοπος Κερνίτζης και Καλαβρύτων,
λόγος «Εις το σωτήριον Πάθος»

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


Καθεδρικός Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού

Διεύθυνση: Πλατεία Φανερωμένης 5η είσοδος Χολαργού (από Λεωφ. Μεσογείων) Χολαργός 155 61 Ελλάδα

Τηλέφωνα: (+30) 210 6511821

Φαξ: {+30} 210 6549821

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: i.n.faneromenis.hol@gmail.com


 
 








 
Παρακαλούμε συμπληρώστε το πεδίο
Παρακαλούμε συμπληρώστε το πεδίο
Παρακαλούμε συμπληρώστε το πεδίο
Παρακαλούμε συμπληρώστε το πεδίο
© Copyright 2023 Καθεδρικός Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Φανερωμένης Χολαργού Back To Top

«Πού είναι η ελευθερία που τη χάσαμε στον φιλελευθερισμό; Πού είναι ο γνήσιος φιλελευθερισμός που τον χάσαμε στην ιδιοτέλεια; Πού είναι η αγάπη που την έχουμε χάσει στον ερωτισμό; Και πού είναι ο γνήσιος έρωτας που τον έχουμε χάσει στο σεξ; Και, για να μιλήσω και για εμάς τους θρησκευόμενους: πού είναι η πίστη που την έχουμε χάσει σε μια τυπική θρησκευτικότητα; Και πού είναι η γνήσια θρησκευτικότητα που την έχουμε χάσει σε μια τυπολατρία;

»Μιλάμε για την ελευθερία του ανθρώπου και ουσιαστικά λατρεύουμε την ελευθερία των αγορών. Ανώνυμες ομάδες έχουν κάνει την οικονομία μια λογιστική αξία, την οποία τη χειρίζονται και από ελεύθερα πρόσωπα έχουμε καταντήσει να είμαστε υποψήφιοι υπόδουλοι σε συμφέροντα που δεν τα ξέρουμε. Όλα αυτά είναι μια κρίση ηθική. Μια κρίση αξιών.

»Όταν οι διαιρέσεις, οι αμφιβολίες, οι φόβοι ξεπερνάνε τις όποιες βεβαιότητες, την πίστη, ακόμα και την αγωνιστικότητα, δε μένει παρά η αγάπη και αρχίζουμε να μιλάμε για τον ήλιο, ίσως γιατί ο ήλιος μέσα μας αρχίζει να θαμπώνει... Γόνιμη αμφιβολία; Αναζήτηση; Δεν ξέρω, νομίζω όμως ότι όλοι ψάχνουμε, με τον τρόπο του ο καθένας, το ανέσπερο φως. Με τους πιστούς χριστιανούς είμαστε στον κοινό αγώνα κατά του άκρατου υλισμού και του πλουτισμού ως σκοπού ζωής.»

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος (+25/1/2025)

«Πού είναι η ελευθερία που τη χάσαμε στον φιλελευθερισμό; Πού είναι ο γνήσιος φιλελευθερισμός που τον χάσαμε στην ιδιοτέλεια; Πού είναι η αγάπη που την έχουμε χάσει στον ερωτισμό; Και πού είναι ο γνήσιος έρωτας που τον έχουμε χάσει στο σεξ; Και, για να μιλήσω και για εμάς τους θρησκευόμενους: πού είναι η πίστη που την έχουμε χάσει σε μια τυπική θρησκευτικότητα; Και πού είναι η γνήσια θρησκευτικότητα που την έχουμε χάσει σε μια τυπολατρία;

»Μιλάμε για την ελευθερία του ανθρώπου και ουσιαστικά λατρεύουμε την ελευθερία των αγορών. Ανώνυμες ομάδες έχουν κάνει την οικονομία μια λογιστική αξία, την οποία τη χειρίζονται και από ελεύθερα πρόσωπα έχουμε καταντήσει να είμαστε υποψήφιοι υπόδουλοι σε συμφέροντα που δεν τα ξέρουμε. Όλα αυτά είναι μια κρίση ηθική. Μια κρίση αξιών.

»Όταν οι διαιρέσεις, οι αμφιβολίες, οι φόβοι ξεπερνάνε τις όποιες βεβαιότητες, την πίστη, ακόμα και την αγωνιστικότητα, δε μένει παρά η αγάπη και αρχίζουμε να μιλάμε για τον ήλιο, ίσως γιατί ο ήλιος μέσα μας αρχίζει να θαμπώνει... Γόνιμη αμφιβολία; Αναζήτηση; Δεν ξέρω, νομίζω όμως ότι όλοι ψάχνουμε, με τον τρόπο του ο καθένας, το ανέσπερο φως. Με τους πιστούς χριστιανούς είμαστε στον κοινό αγώνα κατά του άκρατου υλισμού και του πλουτισμού ως σκοπού ζωής.»

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος (+25/1/2025)